Hvornår blev Rocket League lavet? Historien bag spillets skabelse

spil

Rocket League er et af de mest populære spil i verden. Det har taget den gaming-verden med storm siden sin udgivelse i 2015. Men hvordan kom det til at blive skabt? Hvad er historien bag Rocket Leagues skabelse? Vi har undersøgt det og fået svar fra dem, der var involveret. Så læs med for at finde ud af, hvordan Rocket League blev til!

Baggrund: Hvorfor oprettes Rocket League?

I 2011 begyndte et studie kaldet Psyonix at arbejde på en ny idé – en kombination af fodbold og racerbiler. Psyonix-grundlægger Dave Hagewood havde lavet flere andre spil, herunder utroligt populære Unreal Tournament og Gears of War, men nu ville han prøve noget helt andet. Ifølge Hagewood: "Vi vidste, at folk elskede racing-spil og sports-spil. Så vi tænkte: Hvad hvis vi kunne kombinere de to elementer? Vi begyndte at lege med ideen om et fodboldspil med biler". Psyonix’ arbejde resulterede i et prototype-spil kaldet Battle Cars, der blev udgivet til PlayStation 3 i 2008. Det var god modtagelse blandt fansen, men selskabet ønskede mere – de ønskede at gøre det bedste ud af deres idé. De besluttede sig for at gå videre og investere mere tid og energi i projektet, der nu ville blive kendt som Rocket League.

Udviklingen af Rocket League

Udviklingen af ​​Rocket League startede snart efter Battle Cars’ udgivelse i 2008. Fra starten havde Psyonix tre mål for projektet: Først skulle det være sjovt; Dernæst skulle det have stor visuel appel; Endelig skulle det have masser af muligheder for tilpasninger. Med disse mål for øje begyndte teamet hurtigt arbejdet på rocket league, som voksede hurtigere end nogen havde forestillet sig. I 2012 blev en betaversion frigivet på Steam Early Access Programmet, som tillod brugere at prøve spillet før dens officielle lancering i 2015 – hvilket gav teamet mulighed for at få feedback fra fansen og justere indstillingerne for yderligere forbedringer inden frigivelsen.

Udgivelses dato & Reception

Rocket League blev officielt udgivet den 7. juli 2015 til Microsoft Windows sammen med Xbox One og PlayStation 4 platformene senere samme år. Spillet har siden da vundet flere priser, herunder "Best Sports/Racing Game" fra The Game Awards 2015 og "Best Indie Game" fra 2016 BAFTA Games Awards – alle som bevis på dens enorme succes blandt publikummet!

Konklusion

Rocket Leagues rejse fra idéfasen til fuldførelsen har været lang og indsatsfuld – men resultatet taler for sig selv! Fra sin oprindelse som Battle Cars til sin officielle udgivelse i 2015 har spillet taget verden med storm! Med masser af muligheder for personlig tilpasning, fantastisk grafik og utallige priser er der ingen tvivl om, at Psyonix virkelig ramte jackpot med Rocket League!

Skriv et svar