Rocket League er et af de mest populære spil, der findes i øjeblikket. Det har vundet mange priser og er blevet hyldet for sin unikke grafik, sine interessante spiltilstande og muligheder for at konkurrere mod andre spillere. Men hvem har egentlig skabt dette magiske univers? Lad os dykke ned og møde udviklerne bag Rocket League!
Psyonix: Udvikleren af Rocket League
Psyonix er en amerikansk computerspilsudvikler baseret i San Diego, Californien. De blev grundlagt i 2000 og har siden da arbejdet på flere forskellige projekter, herunder Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars (SARPBC) og udgivelsen af Rocket League i 2015. Psyonix står nu bag flere succesfulde titler som Rumble, Hoops, Dropshot og den kommende Starbase ARC. Psyonix er bestemt ikke en ensom ulv – selskabet består af mere end 100 dedikerede medarbejdere fra hele verdenen, der alle sammen brænder for at skabe de bedste oplevelser for deres fans. Faktisk har Psyonix vundet adskillige priser siden begyndelsen – herunder "Game of the Year" ved Game Awards 2015 og ”Esports Game of the Year” ved Esports Industry Awards 2016.
Jeremy Dunham: Vicepræsident i Psyonix Studios
Jeremy Dunham har været Vice President i Psyonix siden 2009 og var den første ansatte tilbage i 2001. Han spillede en vigtig rolle i oprettelsen af Psyonix’ første spil SARPBC og arbejdede med et team på otte personer for at lave Rocket Leagues første prototype inden udgivelsen. Jeremy har fortalt pressen, at han inspireres af filmindustrien når han designer spil – især science fiction-genren – samtidig med at han holder sig til kerneprincipperne om god game design. Han har sagt: "Jeg tror altid på balancen mellem teknologi og game design; At have begge dele fungerer godt sammen."
Corey Davis: Creative Director på Psyonix Studios
Corey Davis er Creative Director på Psyonix Studios og ansvarlig for visuel identitet sammen med gameplay innovationerne til Rocket League-serien. Han har bidraget til gaming-industrien siden 2008, da han blev introduceret til SARPBC projektet som art director – derefter gik han videre til designrollen på Rocket Leagues originale prototyper som Lead Artist / Designer.
Corey har sagt: ”Det er virkelig vigtigt for mig at sikre, at vi leverer et produkt med masser af innovationer indeni… Vi bruger altid tid på refleksion over de funktioner vi laver således at der kun kommer gode ting ud” Coreys innovative takter ser man tydeligvis igennem alle de nye funktioner der kommer til Rocket League som fx splittcreen multiplayer mode eller den seneste saltofunktion .
Dave Hagewood: Studio Director på Psyonix Studios
Dave Hagewood stod bag SARPBC som sin første store titel under sit selskab GarageGames back in 2006 – derefter blev han optaget i Psyonix’s team som studio director omkring 2012/2013. Dave havde ideen om at bringe multiplayerspil ind i vehicular combat genre, der var populært dengang – et projekt der senere blev kendte som Rocket League .
Dave havde endda vision om car soccer lige siden 2005 men havde problemer med finansieringen da det var svært overbevise investorerne om idéens potentiale; heldigvis lykkedes det ham alligevel efter noget tid! Da Dave sluttede sig til teamet arbejdede de allerede med prototypen men hans input var stadig helt essentiel da hentede masser inspiration fra andre genrer – inklusiv FPS-spil – som gav dem ideer om hvilken retning Rocket League skulle tage videre fremadrettet .
Scott Rudi: Teknisk direktør på Psyonix Studios
Scott Rudi begyndte sit arbejde for Psyonix efter et lille pitstop under GarageGames da Dave Hagewood inviterer ham to join the party! Scott lagde hurtigst mærke til potientialet indeni SARPBC projekten men mente alligevel det manglede et element for fuldendelsen; efter utallige timers programmeret tweaking sprang netop rocket power featuren op som var starteren til det der senere blev kendte som Rocket Leagues signatur look!
Scott ledede designholdets programmeringsproces fra begyndelsen indtil release datoen – herunder introduktion af cross platform play mellem PS4 & PC-brugere – plus endnu flere innovative featuresn samme vejen igennem; Scott ønsker stadigvæk at holde gameplay mekanikerne simple siger Scott : ”Vi tror man kan have innovativ gameplay og stadig holde tingene simpel".
Chris Ashton & Brandon Jasionowski : Designere & Producers på Psyonic Studios
Chris Ashton & Brandon Jasionowski kan begge prale af titlen producer & designer rundtom psyonic studios ; Chris ankom projetct teamet allerede 2007 men begyndte sin reelle producentrolle da SARPBC blev annonceret 2010; Chris fungeredee desuden som lead designer indtil 2015 altsammen imens Brandon joinded teammet 2013 + overtog rollen creative director efter Corey Davis flyttede viderer 2014 . Chris & Brandon spilledee begge en central rolle under processen frem mod launch date; I modsatning to andres teams satsning var de to helhjertekirt involveredeed hele vejen igennem — Deres arbeijdsprocess involveredee alt fra brainstorming over innovative feature ideas , conceptualizing level designs , testing levels & balance plus general management of other departments within the studio too !
Takeaway
At finde udviklerne bag en computergame kan virkelig give os et dybdegående perspektiv over processerne imellem idéformulering , prototyping , testphase plus launch date . Uden disse dedikeredee folk ville vi aldrig have set resultaterne av det magiske univers der hedder Rokclet league !