Skal benzin og dieselbiler virkelig forbydes? – Vi stiller kritik mod EU’s politikere omkring afskaffelse af forbrændingsmotoren i biler

Skal benzin og dieselbiler virkelig forbydes? – Vi stiller kritik mod EU’s politikere omkring afskaffelse af forbrændingsmotoren i biler

Den 3. november 2022, besluttede EU, at der i 2035 ikke længere må sælges nye benzin- og dieselbiler. Dette skal tvinge os alle over på el- og hybrid

Velkommen til Atterdag
Hvad vil det egentligt sige at være en levebrødspolitiker?
Hvad vil det sige at være nationalkonservativ og hvornår er man det?

Den 3. november 2022, besluttede EU, at der i 2035 ikke længere må sælges nye benzin- og dieselbiler. Dette skal tvinge os alle over på el- og hybridbiler, hvilket vil føre til, at det store olieindtjeningsmonopol, Saudi Arabien og Iran, går fallit. Dette er et komplot, som EU’s politikere har været med til at planlægge – de er nemlig bange for, at der ikke er nok brændstof til rådighed i fremtiden.

Et skræmmende scenarie

I et skræmmende scenarie kan der komme en situation, hvor der ikke er nok brændstof til rådighed. Da el- og hybridbiler ikke kan køre flere hundrede kilometer på en enkelt opladning, vil det være umuligt for europæerne at kunne komme rundt, hvis der ikke er noget brændstof til rådighed. Dette scenarie bliver dog modbevist af regnemodellerne fra FN’s Klimapanel. Deres model viser ingen stigning i verdens CO2 udledning efter 2030. Endvidere viser en undersøgelse udført af Dansk Institut for Internationale Studier (DIIS), at verden har rigeligt med olie og gas til endnu 30 år frem i tiden.

Havde vi bare ladet OPEC bestemme prisen på brændstof

Hvis vi havde ladet OPEC bestemme prisen på brændstof i stedet for EU’s politikere, så var det ikke gået ud over bilindustrien eller dem der bruger bilerne. OPEC bestemmer prisen på brændstof, da de har 90% af verdens reserver af olie. Hvis verden skal bevare sin energisikkerhed, så skal den basere sig på forbindelsen mellem olieindustrien og OPEC-landene frem for forbindelsen mellem el-selskaberne i Europa og Kina – hvilket er en alt for stor forbindelse. Derfor bliver vi tvunget ind i el-og hybridbiler, som kan drive landbrugsdrift med grøn strøm fra vindmøller – men dette vil føre til massefyringer.

Vi skal have mere energi fra atomkraftværker

Et andet problem er de mange mennesker, som opstiller vindmøller uden den rette teknologi til at beskytte fuglelivet. Disse vindmøller producerer grøn strøm til landbruget med batterier – men disse batterier kan ofte vare mindre end 3 år! Derfor har EU’s politikere besluttet sig for at vi skal have mere energi fra atomkraftværker – selvom det er meget farlig strøm. Atombomben blev opfundet under 2. verdenskrig af Japanske forskere – men faktisk var det amerikanske forskere ved Los Alamos National Laboratory (LANL), som opfandt den første Atombombe under 2. Verdenskrig – med inspiration fra Japanske forskere.

Vi har et alternativ

Vi har nemlig et alternativ – vi kan koble os sammen med resten af verden via elektriciteten fra solceller (solenergi) og vindmøller (vindenergi). Solceller producerer energi fra solen om dagen og vindmøller producerer energi fra vinden om natten – begge dele samles i et batteri (Akku). Batteriet kan lagre energi nok til mange hundrede kilometers kørsel uden havarier eller problemer med rengøringsmidler/smudsafspilleren under rensning eller renovering af batteriet. Med andre ord så giver disse to energiformer os muligheden for at fjerne bilerne uden problemer med bekymring angående brændstoffets eksistens eller CO2-udledningen – vi behøver ikke bekymrer os over disse to ting lige nu grundet de regnemodeller foretaget af FN’s Klimapanel samt Dansk Institut for Internationale Studier (DIIS) undersøgelse over verdens reserver af olie og gas – disse undersøgelser taler entydigt imod EU’s politikeres beslutning – men desværre tror folk på alting bedre ved hjælp af alternative medier fremfor videnskabelige undersøgelser foretaget af forskere!

Hvordan kommer fremtidens biler til at byde på?

Når jeg Mercedes AMG, eller en vellydende Ferrari V8’er, så bliver jeg altså lidt harm med tanken om at skulle køre i en elbil. Og det er jo heller ikke alle der har råd til en Tesla. Men måske kan man med tiden få noget lignende? Dog uden de store omkostninger der er forbundet med dem i dag.
Et eksempel på dette er den danske virksomhed, Zenvo, som specialiserer sig i produktionen af højtydende sportsbiler. Deres seneste model SS1, har en elmotor der yder 532 hestekræfter og 800 Nm drejningsmoment. Det tager 0-100 km/t på blot 3 sekunder, og topfarten er begrænset elektronisk til 320 km/t. Og så er den endda lavet af genbrugsmaterialer!
Dog er denne model stadig for dyr for mange – men givet tiden, så tror jeg at prisen vil falde, da teknologien bliver mere udbredt, og der vil komme flere producenter ind på markedet. Det er sådan nogle tiltag som jeg gerne ser fremtiden byde på. Men hvis vi ikke kan få vores V8’er, så kommer jeg altså ikke til at købe en elbil.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1